Monday, July 6, 2009

Pesan untuk YB. Dato’ Seri Mohammad Khir bin Toyo, bekas Dato’ Menteri Besar Selangor

Wahai YB. Dato’, terkejut saya akibat berita yang terpapar didada – dada akhbar berkenaan rumah (banglo? Resort mewah? Entah apa nak digelar? Mansion) kepunyaan YB. Harga yang dikatakan berjumlah RM24 juta (itu kata politik yang sedap didengar untuk menyebabkan rakyat lebih membenci YB oleh YB Ng Suee Lim atau RM3.5 juta menurut YB sendiri).

Walaupun begitu adalah menjadi hak YB untuk membuat rumah sebesar mana sekalipun. Tetapi harapnya perkhidmatan YB kepada masyarakat berterusan aktif, penuh ihsan serta berkebajikan. Rakyat melihat ini semua.

Rakyat boleh juga melihat serta menolak yang mana fakta betul dan palsu berita berkenaan harga rumah ini. Itu YB tak perlu gusar.

Cumanya rakyat agak terkejut kerana pembaikan bumbung berharga RM500,000 seperti kata YB. Aduh…. bumbung jenis apakah yang digantikan melalui pembaikan tersebut?

Jadi harga rumah itu sekarang ialah RM4 juta (RM3.5 juta + RM500,000). Ehhh semakin
bertambah pulak.

Tapi tak apa, sebab wangnya adalah wang YB termasuk mengambil hutang di bank. Itu pun biasa juga. Yang penting perkhidmatan kepada rakyat terus dan penuh ihsan serta berkebajikan.

DAP ni memang sibuk akan hal orang lain, sedangkan Boss parti dia pindah dalam diam dan mahu kediaman barunya itu dirahsiakan. Rahsia rumah orang lain diambil tahu, rahsia rumah Boss parti sendiri didiamkan. Itu cakap tak serupa bikin aje bunyinya!

Untuk pengetahuan DAP, kalau hendak jadi wakil rakyat dengan jawatan – jawatan seperti Ketua Menteri, EXCO dsbnya lagi, rumah kita akan menjadi hentian rakyat. Bukan untuk dirahsiakan! Kalau mahu dirahsiakan, sila jangan jadi wakil rakyat!

Menurut cerita rakan saya, jika rumah NYDP PIBG Sekolah pun ramai orang nak tahu dan singgah untuk minum teh, inikan pulak rumah seorang YB.

Tak YB, sabarlah. Kalau YB benar tiada apa yang hendak ditakutkan. Allah SWT senantiasa bersama dengan orang yang benar! Tetapi kebenaran itu kadang – kadang pahit!

Oh ya, saya pun nak jadi ejen jugak!

No comments: