Friday, August 7, 2009

PAS / DAP DI SELANGOR - APA PUNYA PERANGAILAH DAP NI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Saya sudah muak dan amat marah dengan permainan DAP Selangor khususnya dalam membicarakan isu berkaitan Arak, Ronnie Liu dan Hassan Ali.

Malah Tony Pua, seorang MP DAP terang - terang menuduh Hassan Ali bersekongkol dengan UMNO / BN dalam isu Arak dan mendesak MB Selangor menukar portfolio Ronnie Liu.

DAP menjanjikan politik baru kononnya ler. Tetapi politik yang cuba dibawah oleh DAP ialah lebih kepada cubaan menghasut kebencian ramai orang kepada UMNO / BN.

Masalah yang sekarang berlaku ialah antara sesama Pakatan Rakyat. Hassan Ali pula ialah seorang EXCO Kanan Selangor. Beliau tahu apa yang beliau buat malahan ARAK pula adalah HARAM dalam Islam. Yang dibuat oleh Hassan Ali kini ialah ikhtiar beliau selaku seorang makhluk untuk mempertahankan hukum agamanya. Itupun salah disisi DAP. Lebih teruk dituduh pula adanya campurtangan UMNO / BN. Bila pula????

Dalam aktiviti berpolitik pula, takkan tidak boleh ada cita - cita. Saya sendiri pun bercita - cita nak jadi PERDANA MENTERI. Dapat atau tidak akan bergantung pada usaha saya. Baguslah kalau Hassan Ali bercita - cita nak jadi MB baru Selangor. Sebabnya ialah ahli politik tiada cita - cita, ibaratnya akan matilah gerakan politiknya tidak lama lagi.

Sudah - sudahlah DAP. Kalau tidak boleh berkompromi dengan orang lain, usahlah sibuk - sibuk menuduh pula orang lain yang tidak tahu berkompromi.

Sekali kala, anda juga kena maklum bahawa rakan anda yang tidak suka kepada anda. Jangan tuduh orang lain. Jemulah.

DAP ini tidak habis - habis menuduh orang lain yang tidak pandai, bodoh, rasuah dan sebagainya lagi. Belajarlah untuk menerima perbezaan orang lain dengan hati yang terbuka. Jika tidak tahu bagaimana, belajarlah dari orang lain. Hassan ALi boleh beri pengajaran tersebut.

Wahai PAS, lihatlah dunia betapa bencinya DAP kepada anda. Sudahlah bersekongkol dengan mereka. Sila keluar dari Pakatan Rakyat dan menjadi bebas. Banyak yang boleh kita laksanakan.

DAP lebih la baik selesaikan isu Kg Buah Pala. Cakap pandai, bila kena kat batang hidung sendiri tuduh UMNO / BN.

Memang saya tulis ni dalam keadaan marah. Marah sebab politik DAP hanya Tai Chi masalah pada orang lain. Menyelesaikanya langsung tidak tahu. Mengapa perlu berkawan dengan parti yang tidak tahu apa - apa pun selain dari menyalahkan orang lain atas kelemahan sendiri.

Sepatutnya perbaiki la kelemahan sendiri supaya lebih baik dari orang lain.

SUDAHLAH DAP. HASSSAN ALI TERUS BERJUANG!

No comments: