Tuesday, November 3, 2009

Semua Isu Menjadi Politik, Semua Politik Dijadikan Isu. YB Khalid Samad lah yang paling terer wayangnya!

Isu terpanas kini ialah peristiwa penangkapan Dr MAZA atas tuduhan mengajar ilmu – ilmu dalam agama Islam tanpa tauliah di Selangor. Selepas tu YB Khalid Samad ini turut tumpang semangkuk bagi memberikan pandangannya berkenaan isu. Tak tahulah samada diminta atau tidak.

Ditanya pasal Dr. MAZA, dijawapnya sedikit, tetapi beliau kemudian lebih banyak menuturkan kekesalannya terhadap tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) terhadapnya. Macam bunyi pukul anak sindir menantu aje disebabkan ketidak ngamnya beliau dengan YB Dato’ Dr. Hassan Ali. Itu soal perhubungan politik sesama parti di antara mereka berdua. Terpulang……

Isu memberi tauliah atau tidak ini lebih merupakan isu pentadbiran dan sebenarnya mudah untuk diselesaikan. Bila YB Khalid Samad menyatakan bahawa peraturan ini merupakan peraturan lapuk yang dibuat oleh penjajah British dan kemudiannya diteruskan oleh UMNO.

Halllllo YB. kalaupun marah dengan JAIS sebab tauliah sementara YB ditarik semula, pergilah buat aduan rasmi kepada JAIS atau YB Dato’ Dr. Hassan Ali. Apa pasal perlu burukan UMNO.

JAIS kini dibuat pengaruh dan kuasa PR yang memerintah Selangor. Buatlah apa sahaja yang patut berkenaannya dan janganlah membodohkan rakyat. Kami faham kenapa anda berkata demikian tetapi ianya salah sasaran.

Yang lebih penting selaku rakan dalam PR Selangor, seharusnya YB Khalid Samad mengutarakan idea – idea serta cadangan – cadangan untuk menambah baik JAIS. Bukannya menghentam UMNO kerana YB Khalid Samad telah gagal dan tidak berbuat apa – apa langsung berkenaan mengubah institusi – institusi yang berada di bawah pemerintahan PR Selangor.

BIla kena batang hidung YB. sendiri barulah ingin bertindak dan berkata – kata dengan penuh geliganya. Tetapi semasa belum terkena YB senyap sahaja. Jadi ada baiknya YB utarakan cadangan serta pelan bertindak untuk JAIS ni. Sebabnya rakyat pun telah lama rasa JAIS ini amat rigid dengan peraturan – peraturannya tanpa berbuat sesuatu bagi menambah baik.

Jadi YB Khalid Samad, bola berada di kaki anda, mainkanlah dengan cermat. Kami sedang memerhatikan anda!

No comments: