Sunday, November 1, 2009

Realiti Baru Hari Ini……! Anda di sebilangan yang mana? …..

Dalam kala berbicara dan melihat reaksi ramai, sedarlah saya bahawa PARTI ITU kini sedang dalam proses kehilangan sokongan ramai yang begitu besar sekali.

Sebilangan ramai yang menjadi Guru, sokongan dan pandangan mereka telah terarah ke suatu hujung yang begitu hening. Ini termasuklah sahabat yang dahulunya dilihat kearah PARTI ITU kini haluan telah berubah.

Bagi sebilangan yang berniaga pula, kejelakkan mereka pada PARTI ITU begitu terserlah. Yang kerap dituturkan ialah bila mereka mohon bantuan melalui PARTI ITU pintunya dihadang oleh sekumpulan manusia yang berkawal dimuka pintu yang sedia ada. Tetapi cukup mudah PARTI ITU meminta sokongan pada sebilangan yang berniaga bila ada keperluan. Jadi PARTI ITU tidak menunjukkan timbal balik. Sebilangan yang berniaga ini dahulunya dilihat ke arah PARTI ITU juga, tetapi haluan hari ini berubah jua.

Bagi sebilangan yang bekerja swasta pula, PARTI ITU tidak lagi memberikan apa – apa makna kepada mereka. Aktivis – aktivis PARTI ITU tidak kelihatan membangun komuniti setempat. Jadi tiadalah hubungan di antara PARTI ITU dengan sebilangan yang bekerja swasta dikomuniti setempat. Sebilangan yang bekerja swasta ini dahulunya dilihat ke arah PARTI ITU, tetapi mereka telah berubah haluan dengan lebih dahulu.

Bagi sebilangan yang lain pula, yang makan gaji dengan kerajaan, peranan yang dimainkan oleh PARTI ITU menimbulkan syak – wasangka serta tidak fahami tingkah lakunya. Walaupun boss sebilangan yang bekerja kerajaan ini merupakan ahli – ahli politik termasuk dari PARTI ITU, tetapi nampaknya ia hanyalah komunikasi sehala. Jadi bagaimana ini boleh berlaku? Sedangkan mereka inilah sebenarnya antara talian hayat PARTI ITU. Berubah la juga haluan sedia ada.

Jadi sebilangan yang masih menyokong PARTI ITU adalah minoriti sahaja. Sebilangan minoriti yang dikata menyokong ini hanya berasaskan hujah bahawa dia ni dahulunya bergerak dalam semangat PARTI ITU, jadi sudah tentulah sekarang dia masih kepada PARTI ITU.

Walaupun boleh diperdebatkan lagi, hujah tersebut boleh diterima secara dasarnya. Namun begitu yang dikatakan minoriti yang menyokong PARTI ITU belum tentu lagi akan menyokong PARTI ITU kelak. Jadi dalam minoriti akan wujud sekumpulan minoriti yang lain. Wah…… Jangan minoriti yang lain ini pula jadi majoriti dalam minoriti, maka nasib PARTI ITU akan lebih kelam lagi.

Jadi terpulanglah kepada PARTI ITU apa yang harus dilakukannya!!!!!!

Kita cakap dan cadangankannya tidak mahu didengar sebab yang biasa ialah kami sudah tahu jawapannya. Cumanya PARTI ITU kena disedarkan realitinya.

1 comment:

ME, UNVEILED said...

obviously the obvious..you laid out different reasons for different groups of people. I wonder how many actually fight merely for the truth? I do.